Neznámá položka na faktuře za telefonní služby

17.6.2013

Pokud si nejste jistí, proč mizí váš kredit na předplacené služby, nebo nevíte proč je cena za volání na vašem vyúčtování vyšší než podle ceníku u vašeho poskytovatele telefonních služeb, je velmi pravděpodobné, že vám jsou účtovány ceny za využívání služeb plat mobilem.

Ve svém výpise za telefonní služby vidíte číslo, které neznáte

Je možné, že vám jsou účtovány ceny za využívání služeb Plať mobilem. Naúčtovaná částka může být za využití některé ze služeb Plať mobilem, kterou jste vy nebo někdo kdo má přístup k vašemu telefonu a to ať už se jedná o volání na čísla zpoplatněná vyšší cenou, odesílaní zpoplatněných SMS nebo za některou z předplacených služeb ke kterým jste se zaregistrovali. Také to může být účet za služby, které jste využili prostřednictvím internetu přes platební bránu vašeho mobilního operátora.

Zjistěte, jestli se nejedná o platby mobilem

Čísla Plať mobilem začínají na 90. Výjimku tvoří služba dárcovská SMS, která využívá číslo 87777. Pokud jste využili platební bránu vašeho mobilního operátora, uvidíte na svém vyúčtování za telefonní služby nebo v internetové samoobsluze svého operátora místo volaného čísla popis m-platba.

Jednoduše zjistěte cenu za použití služeb Plať mobilem

Cena za volání na zpoplatněná čísla o odesílání SMS je pro zákazníky všech poskytovatelů telefonních služeb vždy stejná. Cenu snadno zjistíte zadáním telefonního čísla služby do našeho Vyhledávače telefonních čísel. Před využitím služby si vždy ověřte, jestli se jedná o jednorázovou platbu, nebo jestli se jedná o přihlášení k předplatné službě s pravidelným zpoplatněním. Předplatné služby, vám budou za jejich využívání pravidelně účtovat sjednaný poplatek. Odběr předplacené služby můžete vždy jednoduše odhlásit.

Nechte si vrátit peníze

Poskytovatel služby vám musí vrátit peníze pokud:

  • jste si službu prokazatelně neobjednal
  • pokud služba není funkční
  • pokud jste obdržel něco jiného, než jste si kupoval

Zákaz používání služeb Plať mobilem

Odhlášení z předplacených služeb se snadno provede odesláním SMS s textem STOP nebo STOP ALL na pětimístné číslo ze kterého jste provedli přihlášení k odběru služby.

Vždy můžete požádat svého poskytovatele telefonních služeb, zakázat využívání Plať mobilem na vašem telefonním čísle, nebo si využívání těchto služeb můžete deaktivovat sami v internetové samoobsluze.

Reklamování služeb Plať mobilem

Pokud máte potíže s některou ze služeb Plať mobilem (volání nebo SMSkování na zpoplatněná čísla či platební branou) jako je účtování vyšší ceny za službu, reklamujte využití služby u jejího poskytovatele. Pokud vaše reklamace není vyřízena ve lhůtě k tomu určené, informujte  Asociaci Provozovatelů Mobilních Sítí (APMS). APMS určuje pravidla pro poskytovatele a uživatele služeb Plať mobilem a pomůže vám s vyřešením vaší reklamace.

Reklamovat službu Plať mobilem můžete z těchto důvodů:

  • před poskytnutím služby jste nebyli informováni o ceně služby
  • poskytnutá služba je nezákonná
  • využití služby je neúměrně prodlužována a tím narůstá i cena za využití služby
  • slíbená výhra vám není doručena
  • odhlášení z předplatné služby zasláním SMS s textem STOP je ignorováno poskytovatelem služby
  • aktivace předplatné služby BEZ vašeho aktivního souhlasu, který dáváte odesláním SMS s textem ANO na pěti místné číslo pro objednání služby

Kde a jak můžete reklamovat služby Plať mobilem?

Reklamaci uplatněte vždy u poskytovatele služby. Pokud nemáte potřebné informace o poskytovateli, zadejte telefonní číslu služby do našeho Vyhledávače čísel, kde získáte kontakt pro uplatnění vaší reklamace, nebo využijte náš online formulář, který vás krok po kroku provede zadáním a odesláním reklamace na správného řešitele.

Co by vaše reklamace měla obsahovat:

  • vaše telefonní číslo u kterého došlo k navýšení měsíčního vyúčtování / snížení předplaceného kreditu za využití služby
  • telefonní číslo na kterém je poskytovaná služba:
    • u zpoplatněného volání (Audiotex) se jedná o devíti místné číslo, které začíná číslicemi 90.
    • u zpoplatněných SMS (Premium SMS) se jedná o sedmi místné číslo (odeslaná SMS) nebo osmi místné číslo (doručená SMS)
    • u platby přes platební bránu operátora uveďte identifikační číslo platby a název služby "m-platba"
  • datum a čas, kdy došlo ke zpoplatnění (volání na zpoplatněné číslo, odeslání / nebo doručení zpoplatněné SMS, úhrada přes platební bránu operátora)
  • vlastní popis reklamace (co reklamujete a co požadujete)
  • vaše kontaktní údaje

Jak nás kontaktovat, pokud vaše reklamace nebyla vyřešena včas?

Zašlete nám číslo vaší reklamace, které vám bylo zasláno po odeslání reklamace prostřednictvím našeho online formuláře na e-mailovou adresu platmobilem@apms.cz