plať mobilem

Informační portál o službách Premium SMS, Audiotex a platební brána m-platba

Ve svém výpise za telefonní služby vidíte číslo, které neznáte

Pokud si nejste jistí, proč mizí váš kredit na předplacené služby, nebo nevíte proč je cena za volání na vašem vyúčtování vyšší než podle ceníku u vašeho poskytovatele telefonních služeb, je velmi pravděpodobné, že vám jsou účtovány ceny za využívání služeb plat mobilem.

Naúčtovaná částka může být za využití některé ze služeb plať mobilem, kterou jste si objednal vy nebo někdo kdo má přístup k vašemu telefonu. Úhrada objednávky je pak hrazena prostřednictvím volání na čísla zpoplatněná vyšší cenou, využitím platební brány vašeho mobilního operátora na internetu, odesíláním nebo přijímáním zpoplatněných SMS. U služeb na principu předplatného dochází k pravidelným zasíláním zpoplatněných SMS na základě vaší objednávky.

Zjistěte, jestli se nejedná o platby mobilem

Čísla Plat mobilem začínají na 90x. Výjimku tvoří služba dárcovská SMS, která využívá číslo 87777. Pokud jste využili platební bránu vašeho mobilního operátora, uvidíte na svém vyúčtování za telefonní služby nebo v internetové samoobsluze svého operátora místo volaného čísla popis m-platba.

Stále transakci nepoznáváte?

Ověřte si, pro jistotu, u členů rodiny a přátel, jestli:

  • nenakupovali z vašeho telefonu oni, nebo
  • někdo z vašeho okolí (hlavně dětí) - zda nehrály hru na PC nebo na vašem mobilním telefonu, ve které si prostřednictvím vašeho telefonu nakoupily vylepšení dohry a jiné....

Obezřetnost při používání služeb Plať mobilem

Aby se předcházelo mrzutému překvapení z neznámých plateb ve Vyúčtování, doporučujeme:

  • zabezpečit si telefon přístupovým heslem, které budete znát jenom vy;
  • nenechávat mobil bez dozoru;
  • pokud neplánujete m-platbu využívat, raději si ji v Můj T-Mobile vypnout (To můžete udělat tady – Vyúčtování a platby/Platební služby/m-platba) ;
  • nikdy nikomu nepřeposílat SMS s heslem pro autorizaci platby.

Vždy můžete požádat svého poskytovatele telefonních služeb, zakázat využívání plať mobilem na vašem telefonním čísle, nebo si využívání těchto služeb můžete deaktivovat sami v internetové samoobsluze.

Odhlášení z předplacených služeb se snadno provede odesláním SMS s textem STOP nebo STOP ALL na pětimístné číslo ze kterého jste provedli přihlášení k odběru služby.

Reklamování služeb plať mobilem

Pokud máte potíže s některou ze služeb Plať mobilem (volání nebo SMSkování na zpoplatněná čísla či platební branou) jako je účtování vyšší ceny za službu, reklamujte využití služby u jejího poskytovatele. Pokud vaše reklamace není vyřízena ve lhůtě k tomu určené, informujte  Asociaci Provozovatelů Mobilních Sítí (APMS). APMS určuje pravidla pro poskytovatele a uživatele služeb Plať mobilem a pomůže vám s vyřešením vaší reklamace.

Proč reklamovat služby Plať mobilem

Reklamovat službu Plať mobilem můžete z těchto důvodů:

  • před poskytnutím služby jste nebyli informováni o ceně služby
  • poskytnutá služba je nezákonná
  • slíbená výhra vám není doručena
  • odhlášení z předplatné služby zasláním SMS s textem STOP je ignorováno poskytovatelem služby

Nechte si vrátit peníze

Poskytovatel služby vám musí vrátit peníze pokud:
jste si službu prokazatelně neobjednal
pokud služba není funkční
pokud jste obdržel něco jiného, než jste si kupoval
a jiné...

Kde můžete reklamovat služby Plať mobilem

Reklamaci uplatněte vždy u poskytovatele služby

Pokud nemáte potřebné informace o poskytovateli, zadejte telefonní číslu služby do našeho Vyhledávače čísel, kde získáte kontakt pro uplatnění vaší reklamace, nebo využijte náš online formulář, který vás krok po kroku provede sestavením reklamace a poradí vám kontakt pro  odeslání Vaší reklamace na správného řešitele.

Jak nás kontaktovat, pokud vaše reklamace nebyla vyřešena včas?

Zašlete nám kopii vaší komunikace s poskytovatelem na e-mailovou adresu platmobilem@apms.cz